IBLAND BLIR DET INTE SOM MAN TÄNKT SIG...

Kanske blev det fel färg, fel storlek eller helt enkelt ett felköp?

Trots hög kvalitet på produkterna kan det hända att ett fel uppstår på produkten.

Oavsett fall så vill vi givetvis rätta till så att Du som kund i slutändan är nöjd.

Nedan kan du läsa om vad som gäller avseende ångerrätt/öppet köp, reklamationer och returer.

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP

Ångerrätt

  • Enligt lag så har man rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar.
  • Om ni ångrar ert  köp så kontaktar ni vår kundservice, ångerrätten startar den dag ni får er vara. En förutsättning för att kunna skicka tillbaks varan är att förpackningen är obruten och i samma skick som när ni fick den.
  • Om varan ska sändas tillbaka till oss så ska den packas väl.

Öppet Köp

Öppet köp gäller från den dagen ni mottagit paketet och sedan 14 dagar framåt. Du kan under dessa dagar skicka tillbaka dina beställda produkter för att byta mot en annan vara eller få dina pengar tillbaka. Detta sker såklart kostnadsfritt.

  • Du kan returnera dina produkter inom 14 dagar från att du mottagit paketet.
  • Produkterna ska ligga i obruten originalförpackning när de skickas tillbaka. Skulle de vara förstörda eller använda får du inte dina pengar tillbaka.

Ej uthämtade paket

För varor som ej blir uthämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader för returfrakt, hanteringsavgift & expeditionsavgift på 200kr.

  • Direktbetalning: Då förbehåller vi oss rätten att behålla 200kr av ditt köp och så betalar vi tillbaka resterande belopp.
  • Kortbetalning: Då förbehåller vi oss rätten att behålla 200kr av ditt köp och så betalar vi tillbaka resterande belopp. 

REKLAMATIONER

Vi hoppas självklart att du är nöjd med ditt EGGMANIA-köp.

Om du inte är nöjd med varan/tjänsten du erhållit, tveka inte att kontakta oss på mejladress: info@sandwallconsulting.se eller via telefon: 0708-788797 så snabbt som möjligt så att vi kan lösa ditt problem.

Skulle varan/produkten vara defekt eller sönder när ni hämtar ut den hos utlämningställe så ta några kort direkt på plats och en dialog med expediten, Kontakta oss sedan så fort som möjligt med information & bilder.

Är du fortfarande inte nöjd efter vår kontakt och vill gå vidare med ditt klagomål, klicka på denna länken till EU:s Online dispute Resolution ODR

Vid eventuell tvist eller reklamation följer vi självklart Allmänna reklamationsnämnden rekommendationer.

RETURER

Returer

  • När du returnerar en vara sker återbetalning inom ett par dagar. 
  • För att din retur ska bli godkänd krävs det att varan är emballerad på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Använd gärna samma som varan kom i
  • Varan ska vara oanvänd, eventuella tillbehör vara med och varorna ska ha med sin originalförpackning så att såväl varan som såväl som originalförpackningen kan återanvändas. 
  • Du kommer att debiteras för de eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej godkända returer.
  • Spara alltid din följesedel tills returen är avklarad.
  • Vi löser inte ut varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav.

 

Returer skickas till följande adress:

Eggmania/Sandwall Consulting AB

c/o Fru Olsson

Sorterargatan 35

162 50 Vällingby